Historie značky nežehlivých košilí ETERNA
Kvalita, inovace a specializace na nežehlivé košile od roku 1863
Historie výroby společenských košilí pod německou značkou ETERNA sahá do doby, kdy se límce na košile připínaly knoflíky...
1863
Bratři Hönigsbergové zakládají v roce 1863 ve Vídni dílnu na výrobu košilí, která je v současné době známa pod značkou ETERNA. Vynalezení dvojmo skané příze dává základ pro další inovace v pánské módě, které jsou například dnes reprezentovány specializací na nežehlivé košile.
1880
ETERNA si nechává patentovat vyměnitelný kolárek (límec) pánské košile.
1923
ETERNA uvádí na trh středně měkký límeček vyrobený z dvojmo skané příze. Kolárek se snadno udržoval a byl takřka nezničitelný.
1927
Založena pobočka v Pasově, Německu.
1935
Pobočka Pasov se osamostatňuje od mateřské společnosti a nově nese jméno Passauer Industrie AG.
1936
Představen zázračný límeček ETERNA. Límec, jehož svrchní vrstvu látky lze kdykoli vyměnit. Do té doby bylo potřeba vyměnit celý kolárek.
1949
Dokončena obnova výrobního závodu po druhé světové válce.
1952
Zahájena výroba dámských košilových halenek.
1963
ETERNA představuje super jemnou košilovinu z bavlny; prodyšnou, příjemnou na omak a zároveň s vysokou hustotou tkaní.
1981
Poprvé použita pro výrobu košilí švýcarská nežehlivá bavlněná košilovina "swiss+cotton", která se stala základem dnešních kolekcí nežehlivých košilí ETERNA. Obchodní název ETERNA Excellent se stal synonymem pro nežehlivé košile ze 100 % bavlny. Do té doby byly k dostání nežehlivé košile pouze z polyesteru.
1993
Ku příležitosti 130. výročí od založení se ETERNA stěhuje v rámci Pasova do nových moderních prostor.
1996
V tomto roce ETERNA prodává svou 10ti miliontou nežehlivou košile EXCELLENT a miliontou nežehlivou dámskou košili EXCELLENT.
1997
ETERNA ovládá svého subdodavatele v Bánovcích nad Bebravou, Slovensko a aktualizuje většinu modelů košilí ETERNA.
2000
Jako první výrobce společenských košilí a halenek na světě získává ETERNA certifikát Oeko-Tex Standard 100plus - označení výrobků s vysokým standardem nezávadnosti samotné výroby a finálních výrobků.
2001
První vlastní kolekce hedvábných kravat ETERNA, které doplňují aktuální kolekci košilí.
2002
Díky obchodnímu úspěchu se rozšiřuje centrála v Pasově.
2003
ETERNA vyvíjí úpravu látky proti pachu. Košilovina nepohlcuje cigaretový kouř, pot ani pach z kuchyně.
Rozšíření skladovacích kapacit a logistiky v Pasově na 550 tisíc košilí a 150 tisíc halenek.
2004
Zavedení systému retailového prodeje značky ETERNA a otevření dvou značkových prodejen ETERNA v Německu.
2006
Investiční skupina Alpha Gruppe a Quadriga Capital dokončují akvizici skupiny ETERNA.
2008/2009
Dva roky po sobě je značce ETERNA udělena cena "Superbrand" nezávislou globální organizací Superbrands.
2011
Rozšíření aktivit v segmentu prémiových košilí skrze inovativní košilovinu Dynamic Cotton - bavlněná látka s vysokou elasticitou a příjemným omakem.
ETERNA dosahuje ročních tržeb € 96,5 miliónů, provozuje 43 obchodů a dodává do 5 tisíc nezávislých obchodů na světě.
2012
Úspěšná emise dluhopisů v objemu € 35 miliónů na německém finančním trhu.
2013
ETERNA slaví 150 let existence a na trhu je vnímána jako specialista na pánské a dámské nežehlivé košile.
2014
ETERNA představuje první Stretch Non Iron košili. Nežehlivá bavlněná látka pro příjemný pocit je kombinována s elastickou tkaninou. Světová inovace v kombinaci nežehlivé úpravy a stretchové košiloviny. Dnes naleznete elastickou non-iron košili v řadě ETERNA Slim Fit a ETERNA Super Slim.
Dosaženy roční tržby € 97,3 miliónů.
2015
Představení redesignu loga ETERNA a vizuální prezentace značky jako významného výrobce nežehlivých košilí pro muže i ženy.
2016
ETERNA jako první vyvíjí nežehlivé košiloviny s potiskem. Do té doby bylo potřeba moderní tištěné látky žehlit.
Dámské halenky ETERNA lze zakoupit s úpravou s Aloe Vera. Příjemné na omak, chladivé a nemačkavé halenky jsou první volbou pro všechny ženy s citlivou pokožkou.
Nabídka košilovin rozšířena o látky z Pima bavlny. Exkluzivní bavlna pochází z Peru nebo Kalifornie. Je velice jemná, odolná a nemačká se.
2017
Historicky nejvyšší roční tržby € 140,4 miliónů při prodeji 4,5 miliónu košilí, halenek, kravat a doplňků. Značkové prodejny ETERNA ve světě 69, z toho 53 ve vlastní režii. Většina produkce prodána na domácím německém trhu. Export 28 %.
1100 zaměstnanců ve skupině ETERNA, z toho 700 ve vlastním výrobním závodě Bánovce nad Bebravou, Slovensko.
2019
Každý půlrok představena nová kolekce pánských a dámských Non Iron košilí ETERNA ve střihu Super Slim, Slim Fit, Modern Fit a Comfort Fit. Široký výběr pánských košilí ve stylu Business formal a Smart Casual. Na výběr 5 délek rukávu.
ETERNA Mode GmbH provozuje vlastní eshop na adrese eterna.de s primární lokalizací pro německy mluvící země a dále země západní Evropy.