Z-BOXy Zásilkovny fungují bez displeje, bez platebního terminálu a jsou napájeny vlastními solárními panely. Hledejte je tedy venku. V podzemní garáži je nenajdete. K jejich obsluze potřebujete chytrý telefon se staženou aplikací Zásilkovny. Bez platební karty se musíte obejít. K placení se dostaneme. Z-BOXy jsou červeno-bílé v barvách provozovatele Zásilkovny. Jsou to plechové skříňky se schránkami různých velikostí. Co nevidíme, je software, který komunikuje se zákazníkem, eshopem ale i kurýrem, který do Z-BOXů vkládá zásilky.
Jak se k zásilce v Z-BOXu dostanu?
Zákazník objedná v e-shopu, který doručuje se Zásilkovnou, jako výdejní místo doručení zboží zvolí daný Z-BOX. Až mu do něj zásilka dorazí, obdrží informační email a SMS. U Z-BOXu si ve svém telefonu zapne bluetooth, polohové služby (GPS) a otevřete aplikaci Zásilkovna. Pak se schránka s vaší zásilkou sama otevře. Aplikaci Zásilkovna je naprogramována tak, že uživateli ukazuje na displeji velmi jednoduché pokyny krok po kroku. Celý výdej zásilky tak trvá ani ne 10 sekund. Zásilku je potřeba mít zaplacenu dopředu! Jak je to s dobírkou se dočtete níže.
Kolik zásilek projde Z-BOXem za den?
Kapacita Z-BOXu je 20 až 60 zásilek. Pokud si zákazník vyzvedne zásilku ještě týž den, lze denně vydat celou kapacitu Z-BOXu. Bez front, bez hledání zásilky na výdejním místě a bez ohledu na otevírací dobu. Z-BOXy se zaváží 1x denně. Pokud je zákazníci rychle vyprázdní, je Zásilkovna připravena je zavážet častěji.
Co když je Z-BOX plný?
Zásilkovna uvádí, že kurýr se pokouší dodat zásilku do Z-BOXu 3x, tj. 3 dny po sobě. Po třetím neúspěšném pokusu zásilku zaveze týž den na nejbližší výdejní místo Zásilkovny. Zákazník obdrží SMS s instrukcemi. Zrovna tak je doručena na nejbližší výdejní místo zásilka, která se do Z-BOXu nevejde. Informaci o dostupnosti konkrétního Z-BOXu sdílí Zásilkovna s napojeným eshopem. Nicméně k fyzickému doručování dochází se zpožděním 1 i více dnů, kdy se kapacita mění. Zásilka čeká na vyzvednutí 3 dny.
Cílem Zásilkovny je nainstalovat Z-BOX do každé obce v ČR s více jak 500 obyvateli. Dříve nebo později se s červenou almarou setkáte i vy.
Jak je to s dobírkou?
Z-BOX nemá displej ani terminál platebních karet. Zásilku „na dobírku" je potřeba uhradit předem online ve sledování zásilek na webu Zásilkovny, nebo v aplikaci Zásilkovna. Úhradu si provedete před vyzvednutím, nebo za vás na dálku může provést kdokoli jiný.
AlzaBox vs. Z-BOX
AlzaBox je ve srovnání se Z-BOXem konvenční výdejní automat, jak je známe již řádku let. Na dotykové obrazovce zadáte autorizační kód z SMS zprávy nebo emailu. Pokud není zásilka předem zaplacena, můžete použít platební kartu přímo v AlzaBoxu. Po zaplacení objednávky se otevře schránka. Pokud je zásilka rozdělena do více schránek, na displeji se to dozvíte. Schránku po vyjmutí balíčku sami zavřete.
V AlzaBoxu máte pouze 2 dny na vyzvednutí, poté se zásilka vrací zpět eshopu. AlzaBoxy aktuálně využívá pouze eshop Alza, jejich kapacita by tedy měla být efektivně využívána.
WE|DO Box, dříve Mall Box
WE|DO Box, dříve v režii Mall.cz, je funkcí podobný AlzaBoxům. Zadáváte navíc nejdříve telefonní číslo, poté kód z emailu nebo SMS, který vám byl předem zaslán. Čas uložení je 2 dny, přesněji 46 hodin. Výdejní dobu nelze prodloužit. I zde platí, že čas jsou peníze. WE|DO Boxy mají integrovaný platební terminál pro platbu kartou.
Nám, jako eshopu s oblečením SmartMen.cz se nejvíce zamlouvá Z-BOX jednak funkcionalitou, ovládáním ale i informovaností zákazníků. Jednoduché autonomní řešení skříněk skýtá velký potenciál zakořenit v každé vesnici.
Jakmile bude možné přes Z-BOX také vracet zboží zpět do eshopu, tak to bude raketa. Jaký výdejní box vyhovuje Vám?
Nový komentář